SOSYAL MEDYADA CANLI YAYIN ANLAYIŞI
Nurseda YILMAZ
ÖZ
Bu çalışmanın amacı, metin tabanlı içeriklere göre daha çok erişim sağlanan video tabanlı içeriklerin oluşturulduğu Facebook, Periscope ve Youtube uygulamaları üzerinden sosyal medyada canlı yayın anlayışını ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle İnternet ve sosyal medya ile ilgili bilgi verilmekte, web 2.0 olgusu ve özellikleri irdelenmekte, sosyal medyada canlı yayın ve videonun ne olduğu, ilk nerede ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgi verilmekte, seçilen sosyal medya uygulamaları üzerinden canlı yayın kullanımı incelenmektedir.
Anahtar kelimeler: sosyal medya, video tabanlı içerik, canlı yayın, periscope, facebook, youtube
UNDERSTANDING LIVESTREAM IN SOCIAL MEDIA
ABSTRACT
The purpose of this study, text-based content provided more access to video-based content is created where Facebook, and YouTube to reveal the understanding of the livestream on social media applications through the periscope. Firstly, the internet and social media and Web 2.0 phenomenon and are informed of available characteristics are examined, of the livestream and video on social media what, where, and how it is used are given information about, and examines the use of selected social media applications via live broadcast.
Keywords: social media video-based content, livestream, periscope, facebook, youtube
TAM METİN
KAYNAKLAR
Crowley, David,Heyer, Paul, İletişim Tarihi: Teknoloji, Kültür, Toplum. (Çev. Berkay Ersöz), Ankara, Siyasal Kitapevi, 2011
Debord, Guy, Societe de Spectacle, 1969
Dijk, Jan V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publications, 1999.
Dr Daxton R.,Dr Jeremy Littau, Up, Periscope: Mobile Streaming,Video Technologies, Privacy in Public, and the Right to Record, Information access and Control in an Age of Big Data, June 1, 2015
Gülnar, Birol. ve Balcı, Şükrü, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum, Konya , LiteraTürk Yayınları, 2011
Hülür,Himmet ve Yaşın, Cem; Yeni Medya: Kullanıcının Yükselişi, 2016
Rushkoff, D. (2010). Program or Be Programmed: Ten Commands for a Digital Age. Berkeley: Soft Skull Press.
Vural, Beril Akıncı ve Bat, Mikail, Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya, Journal of Yasar University, 2010
Yengin, Deniz. Yeni Medyanın Olanakları: Semantik Web, TOJDAC January 2015
Volume 5 Issue 1
http://tr.wikipedia.org, 18/04/2010
http://www.kurumsalhaberler.com, 02/05/2010
http://www.webrazzi.com, 06/09/2014
http://teknobilgi.com, 30/07/2015
http://www.nedir.com/web-2.0#ixzz4Rc6c23JP